اتاق اندونزی

اتاق اندونزی روز پنجشنبه شانزدهم اسفندماه 1397 طی مراسمی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور سفیر محترم اندونزی، دکتر کافی رئیس محترم دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر خامه یار معاون محترم بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح شد.

اکتاورنو علومودرن، سفیر کشور اندونزی در ایران گفت: هدف از افتتاح این اتاق آشنایی بیشتر مردم ایران به ویژه دانشجویان بین المللی با کشور اندونزی است و نیز می تواند راهی برای پیشبرد همکاری های فرهنگی بیشتر بین دو کشور باشد. وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان اندونزیایی در ایران اظهار داشت: هم اکنون 10 دانشجوی اندونزیایی در دانشگاه فردوسی مشهد در حال تحصیل هستند و این افزایش نسبت به سال های گذشته چشمگیر است، از این جهت که کشور اندونزی به عنوان یک کشور اسلامی روابط بسیار نزدیکی با ایران دارد، دانشجویان اندونزیایی تمایل بیشتری برای ادامه تحصیل در این کشور را دارند.

دکتر خامه یار، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این مراسم گفت: رابطه ایران و اندونزی موجب شناخت بهتر ظرفیت ها و فرهنگ غنی دو کشور خواهد شد که می تواند سهم مهمی در بنای تمدن نوین اسلامی داشته باشد. وی بیان کرد: کشور اندونزی به واسطه جمعیت جوان و روابط گسترده‌ای که با مراکز علمی جهان برقرار کرده، ازدانشگاه های معتبری برخوردار است و این مسئله امکان بیشتری را برای گسترش روابط علمی و دانشگاهی میان ایران و اندونزی ایجاد می‌کند.

دکتر مروارید، مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تشکر از این اقدام دانشگاه فردوسی مشهد، ابراز امیدواری نمودکه نزدیک بودن فرهنگ دو کشور اسلامی ایران و اندونزی سبب افزایش تعاملات علمی فرهنگی و همچنین آشنایی مردمان دو کشور با یکدیگر شود.

دکتر قبول، مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز ضمن تشکر از سفیر محترم کشور اندونزی جهت همکاری در افتتاح اولین اتاق اندونزی در دانشگاه های ایران ، خاطر نشان کرد که این اقدام مقدمه ای برای افزایش ارتباطات و تعاملات علمی فرهنگی بین دو کشور خواهد بود . وی افزود در همین راستا با افتتاح تالار ملل در مراحل بعدی اتاق های پاکستان و ترکیه نیز افتتاح خواهد شد.

اتاق اندونزی 1 1

اتاق اندونزی 1 2

اتاق اندونزی 1 3

اتاق اندونزی 1 4

اتاق اندونزی 1 5

اتاق اندونزی 1 7

اتاق اندونزی 1 8

اتاق اندونزی 1 9

اتاق اندونزی 1 11

اتاق اندونزی 1 12

اتاق اندونزی 1 13

اتاق اندونزی 1 14

اتاق اندونزی 1 15

اتاق اندونزی 1 16