1400-10-7

بدین وسیله از دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد جهت ثبت نام برای شرکت در بیست و نهمین و سی‌امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۰، دعوت بعمل می آید. دانشجویان می توانند تا 15 دی ماه 1400 به همراه مدارک و مستندات با مراجعه به اداره دانشجویان بین المللی دانشگاه و یا از طریق آدرس پست الکترونیک  نسبت به ثبت نام در جشنواره اقدام نمایند.

نفرات اول هر مقطع جهت ارزیابی و انتخاب دانشجوی نمونه کشوری به وزارت متبوع معرفی خواهند شد. همچنین حسب آیین نامه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و با توجه به نکات ذیل انتخاب و معرفی دانشجوی نمونه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، صورت می‌گیرد. نفرات اول هر مقطع جهت ارزیابی و انتخاب دانشجوی نمونه کشوری به وزارت متبوع معرفی خواهند شد.

شرایط اولیه انتخاب دانشجوی بین المللی نمونه :

  1. 1.حداقل معدل کل دانشجویان مقطع کارشناسی 15،مقطع کارشناسی ارشد 16 ، دکتری عمومی 16 و دکترای تخصصی) 17تعیین شده است.دانشجویان در مقطع کارشناسی پس از چهار نیم‌سال، مقطع کارشناسی‌ارشد پس از دو نیم‌سال، دکتری عمومی پس از شش نیمسال و دکترای تخصصی(PhD)پس از آزمون جامع می‌توانند در جشنواره شرکت نمایند. (تبصره: با توجه به شرایط خاص دانشجویان بین‌المللی(غیرایرانی)، در تعداد نیمسال تحصیلی یک نیمسال اضافه می گردد). دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری بدون احتساب نمره پایان نامه باید حدنصاب معدل کل را احراز نمایند.
  2. 2.کسب شرط حداقل معدل برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در یک مقطع پیشین نیز ( برای مثال مقطع کارشناسی برای دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجوی مقطع دکتری) الزامی است.
  3. 3.برای دانشجویان مقطع دکتری پژوهش محور شرط ورود به جشنواره، پذیرش یک مقاله ISI در همان مقطع تحصیلی می باشد.
  4. 4.برای دانشجویان بین المللی غیر فارسی زبان ارائه گواهی آموزش زبان فارسی از یکی از مراکز معتبر مراکز آموزش زبان فارسی دانشگاه ها و یا گواهی قبولی آزمون سامفا صادره سازمان سنجش آموزش کشور الزامی و اجباری می باشد.
  5. 5.شرط سنی شرکت در جشنواره حداکثر45 سالمی باشد.
  6. 6.داشتنحداقل معدل کل و کسب حداقل امتیازاز بخش‌های پژوهشی، فرهنگی- اجتماعی برای شرکت در این رقابت الزامی است.
  7. 7.دانشجویان دارای سابقه محکومیت در شورای انضباطی دانشگاه و یا مراجع قانونی ذیربط امکان شرکت در این رقابت را ندارند.
  8. 8.ارائه تاییدیه برای کلیه فعالیت‌های علمی- پژوهشی و فرهنگی ضروری است و صرفاً فعالیت‌های صورت گرفته درمقطع فعلی دانشجوملاک محاسبه و امتیاز می باشد.
  9. 9.مدارک دانشجویان بر حسب گروه تخصصی و مقطع مورد رسیدگی قرار می گیرد.

10. دانشجویانی که پس از فراخوان جشنواره سال 1398 فارغ التحصیل شده اند می توانند در جشنواره نمونه سال 1400 شرکت کنند.

*لطفا پس از مطالعه کامل آیین نامه، اقدام به شرکت در جشنواره نمایید.